Η απεξάρτηση του Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις αποτελεί για ακόμη μία φορά ένα ζητούμενο που θα μείνει απραγματοποίητο. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι θα συμμετέχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις μόνο όσοι υποψήφιοι το επιθυμούν.

Οι υπόλοιποι μαθητές, που δεν ενδιαφέρονται για σπουδές στις ανώτατες σχολές, θα παίρνουν το απολυτήριο Λυκείου και δεν θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Τι θα μαθαίνουν, όμως, στο σχολείο; Ολόκληρη η Γ’ Λυκείου είναι αφιερωμένη στην προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Οι 20 από τις 34 ώρες διδασκαλίας αφιερώνονται στις ομάδες προσανατολισμού.

Στις Ανθρωπιστικές σπουδές οι μαθητές διδάσκονται 10 ώρες την εβδομάδα Αρχαία Ελληνικά (δύο ώρες κάθε μέρα) και στις Θετικές σπουδές διδάσκονται 8 ώρες την εβδομάδα Μαθηματικά. Αυτό είναι πολύ καλό για όσους θα συμμετάσχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά τελείως λάθος για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν απλώς το απολυτήριο Λυκείου. Αυτοί οι μαθητές θα έπρεπε να λαμβάνουν γενική παιδεία χωρίς καμία εξειδίκευση, αφού αυτός είναι ο σκοπός του Λυκείου, ας μην το ξεχνάμε.

Αντίθετα από τις ανάγκες τους και τους σκοπούς του Λυκείου θα εμβαθύνουν σε μαθήματα που πιθανόν να μην τους ενδιαφέρουν, χωρίς κανένα λόγο. Καταρρέει έτσι όλη η φιλολογία για την αυτονόμηση του Λυκείου ως εκπαιδευτικής μονάδας και την παροχή γενικής παιδείας.

Επιπλέον αυτοί οι μαθητές θα δυσκολευτούν να αποκτήσουν το απολυτήριο Λυκείου, αφού η ποσότητα της ύλης που θα διδάσκεται σε τόσες πολλές ώρες θα είναι πολύ μεγάλη και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για ένα μαθητή να πετύχει μέσο όρο 10 σε κάθε μάθημα των ομάδων προσανατολισμού, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση του απολυτηρίου.

Το Γενικό Λύκειο θα απευθύνεται τελικά μόνο σε όσους θα στοχεύουν στη συνέχιση των σπουδών τους στις ανώτατες σχολές.