Το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων αποφάσισε η κυβέρνηση. Αρχικά για τη Γ’ Λυκείου και μετά για τις Α’ και Β’ και το Γυμνάσιο. Παράλληλα ορίζεται επέκταση του σχολικού έτους μέχρι τις 12 Ιουνίου. Μαθήματα δηλαδή για 5 εβδομάδες στη Γ’ Λυκείου και 4 στις υπόλοιπες τάξεις; Όχι ακριβώς. Τα τμήματα υποδιαιρούνται από 25 έως 27 παιδιά γίνονται μέγιστο 15. Κάθε τμήμα σπάει, δηλαδή, σε δύο υποτμήματα. Το ένα πηγαίνει στο σχολείο Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή και το άλλο Τρίτη και Πέμπτη. Την άλλη εβδομάδα αντίστροφα. Δηλαδή σε δύο εβδομάδες γίνονται τα μαθήματα μίας εβδομάδας. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα πάνε στο σχολείο 12 φορές και των άλλων τάξεων 10 φορές.

Τα μέτρα προφύλαξης ορίστηκαν ως εξής: Απόσταση των μαθητών τουλάχιστον 1,5 μέτρο και προαιρετική χρήση μάσκας. Απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρο σημαίνει ότι κάθεται ένας μαθητής μεσολαβούν δύο κενά θρανία και μετά κάθεται ο επόμενος. Δηλαδή κάθε μαθητής χρειάζεται τρία θρανία. Για να καθίσουν 15 μαθητές απαιτείται μία τάξη με 45 θρανία. Ακόμη και αν κάθονταν με ένα κενό θρανίο θα χρειάζονταν 30 θρανία. Δεν υπάρχουν τάξεις με 30 θρανία (πόσω μάλλον με 45) γιατί ο μέγιστος αριθμός μαθητών σε κάθε τμήμα είναι 27 και σε κάθε θρανίο κάθονται δύο μαθητές, την εποχή πριν τον κορωνοϊό. Συνεπώς είναι αδύνατο να έχουν απόσταση 1,5 μέτρο εκτός μόνο αν δεν πάνε στο σχολείο οι μισοί τουλάχιστον και έχουμε τμήματα με 7 παιδιά.

Η μάσκα θα είναι προαιρετική στο σχολείο, ενώ σε όλους τους άλλους χώρους θα είναι υποχρεωτική. Παράλογο. Φυσικά, δεν χρειάζεται ανάλυση. Οι καθηγητές με μέσο όρο ηλικίας πάνω από 50, λόγω μη διορισμών εδώ και 10 χρόνια τι θα κάνουν; Πολλοί από αυτούς ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και δεν θα πρέπει να πάνε στο σχολείο. Υπάρχει και πρόβλεψη άδειας στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας. Άρα θα έχουμε πολλά κενά στο πρόγραμμα αυτές τις 10 – 12 μέρες που θα πάνε οι μαθητές στο σχολείο.

Πολλοί γονείς ανησυχούν. Ιδιαίτερα οι γονείς των μαθητών της Γ’ Λυκείου φοβούνται μήπως τα παιδιά τους αρρωστήσουν και χάσουν τις Πανελλαδικές. Αν κάποιος μαθητής αρρωστήσει στη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων και απουσιάσει από την εξέταση έστω και ενός μαθήματος, τότε μπορεί να συμμετάσχει στις Επαναληπτικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, υποχρεωτικά σε όλα τα μαθήματα, με σκληρούς όρους. Διεκδικεί το 0,5% του αριθμού των θέσεων των εισακτέων, που πρακτικά σημαίνει μία θέση σε κάθε τμήμα, αλλά πρέπει, υποχρεωτικά, να συγκεντρώσουν περισσότερα μόρια από τη βάση του τμήματος. Συνεπώς είναι πιο δύσκολο να εισαχθεί κανείς μέσω των Επαναληπτικών Εξετάσεων.

Προσπαθούμε, λοιπόν, με κάθε τρόπο, να αποφύγουμε τις Επαναληπτικές Εξετάσεις. Το γράφω γιατί κάθε χρόνο πολλά παιδιά σκέφτονται αν δεν πάνε καλά σε ένα μάθημα να πάνε στις Επαναληπτικές Εξετάσεις. Είναι λάθος σκέψη.

Συνεπώς πρέπει να πάμε υγιείς στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Για να μείνουμε υγιείς μέχρι τότε δεν πάμε σχολείο. Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας αναφέρει ότι: «Θα υπάρχει η δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο (βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή ή περίπτωση ατόμου που νοσεί)».

Δηλαδή είναι πολύ εύκολο να μείνουν σπίτι τα παιδιά. Αναφέρομαι στα παιδιά που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Με την απουσία αρκετών μαθητών θα υπάρξει η αναγκαία απόσταση ασφαλείας για τους υπόλοιπους μαθητές. Γι’ αυτό οι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν πάμε σχολείο.

Του Στράτου Στρατηγάκη