Οι αριθμητικές μας γνώσεις δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε τέτοιες σκέψεις. Όμως η πραγματικότητα πολλές φορές εκπλήσσει. Μιλάμε για την πραγματικότητα των εισαγωγικών εξετάσεων, όπου δεν έχει σημασία να γράψεις 18, αλλά να γράψεις καλύτερα από τους άλλους υποψηφίους. Οι εισαγωγικές εξετάσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση αποτελούν ένα διαγωνισμό συμπλήρωσης προκαθορισμένου αριθμού θέσεων. 69.985 υποψήφιοι θα εισαχθούν από τους περισσότερους από 103.000 που θα διεκδικήσουν μία θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Θα πετύχουν οι 69.985 πρώτοι, όσοι, δηλαδή, γράψουν καλύτερα από τους υπόλοιπους.
Αν τα θέματα είναι δύσκολα ένας μικρός βαθμός μπορεί να αποδειχθεί αρκετός για να εξασφαλίσει την εισαγωγή. Το 2015, όπως βλέπουμε στον πίνακα, από τους 12.791 υποψηφίους της θετικής κατεύθυνσης μόνο το 40,23% έγραψε βαθμό μεγαλύτερο από 12, δηλαδή μόλις 5.145 υποψήφιοι. Αντίθετα το 2008, το 42,01% των υποψηφίων έγραψε πάνω από 18, δηλαδή 4,668 υποψήφιοι. Μεγαλύτερο ποσοστό υποψηφίων έγραψαν πάνω από 18 το 2008, από όσους έγραψαν πάνω από 12 το 2015. Αριθμητικά είναι περισσότεροι το 2015 γιατί είχαμε 1.678 υποψηφίους περισσότερους στη θετική κατεύθυνση το 2015.
Αυτό σημαίνει ότι το 12,5 το 2015 ήταν πιο καλό από το 18 το 2008. Θα μου πείτε ακραίες καταστάσεις. Πράγματι, δε συμβαίνει κάθε μέρα, αλλά είναι ένα καλό παράδειγμα για να καταλάβουν οι υποψήφιοι ότι δεν κυνηγούν αναγκαστικά το 18. Μπορεί ένας βαθμός αρκετά μικρότερος από το 18 να αποδειχθεί αρκετός. Τη στιγμή των εξετάσεων, λοιπόν, δεν μπορούν να γνωρίζουν αν αυτά που γράφουν θα είναι αρκετά για να πιάσουν το στόχο τους. Θα το μάθουν αργότερα. Η ψυχραιμία είναι, λοιπόν, απαραίτητη. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν η φετινή χρονιά θα μοιάζει με το 2008 ή με το 2015. Αυτό θα το μάθουμε όταν ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων, περίπου στις 21 Ιουνίου. Μέχρι τότε μείνετε ψύχραιμοι, προσπαθήστε να γράψετε όσο καλύτερα μπορείτε και θα δούμε αργότερα αν θα πιάσετε το στόχο σας.
Φέτος, ειδικά, δεν θα μπορούμε να εκτιμήσουμε αν το 18 θα φτάνει ή θα περισσεύει, αφού το σύστημα είναι νέο, αλλάζουν τα μαθήματα, η βαρύτητα των μαθημάτων, η κατανομή των σχολών στα επιστημονικά πεδία και φυσικά οι επιλογές των υποψηφίων.
Του Στράτου Στρατηγάκη
Αφήστε απάντηση.