baseis660_1

– Ξανά στα… χαμένα οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ
– Δέκατη αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα τελευταία 30 χρόνια
– Ποιο είναι το νέο, έκτο επιστημονικό πεδίο που «γεννούν» οι μεταρρυθμίσεις του Αν. Λοβέρδου
– Γιατί πλήττονται οι αριστούχοι των θετικών επιστημών από τις αλλαγές του υπουργού Παιδείας
– «Σπάει» το πλέον περιζήτητο «δίδυμο» Ιατρικής – Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ
– Αναλυτικά όλες οι αλλαγές από φέτος σε Β’ και Γ’ Λυκείου

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή, το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου με κατάληξη στη Γ΄ Λυκείου του 2015-2016, φέρνει ριζικές αλλαγές και… «πονοκεφάλους» στους μαθητές όλης της χώρας.

Οι αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα θα είναι ολοκληρωτικές κι όλα αυτά ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου 4186/13. Μιλάμε για τη δέκατη μερική ή ριζική αλλαγή που γίνεται στο σύστημα εισαγωγής τα τελευταία 30 χρόνια, υποβάλλοντας ξανά τους μαθητές του Λυκείου σε μία επίπονη διαδικασία πειραματισμού.

Χαμένοι της υπόθεσης οι «θετικοί» αριστούχοι

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι μεταρρυθμίσεις αυτές του κ. Λοβέρδου, πλήττουν ευθέως τους αριστούχους Λυκείου που επιλέγουν θετικές επιστήμες.

Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι με τις αλλαγές Λοβέροδυ, ο υποψήφιος που θα συγκεντρώσει 19.000 μονάδες θα πρέπει να επιλέξει είτε τις υψηλόβαθμες σχολές υγείας, είτε τις περιζήτητες σχολές πληροφορικής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δημοφιλής «δυάδα» της Ιατρικής Αθηνών και του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, αφού τα δύο τμήματα συμπεριλαμβάνονται στις επιλογές όλων των αριστούχων θετικών επιστημών τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Αναλυτικά οι αλλαγές για τη Β’ Λυκείου

Πιο συγκεκριμένα, με βάση το νέο σύστημα εισαγωγής, που ψηφίστηκε πέρυσι και θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016, για τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου, θα ισχύουν τα εξής:

Επιλέγοντας πεδίο, ο μαθητής θα εξεταστεί σε 4 μαθήματα, διεκδικώντας μία θέση σε συγκεκριμένη ομάδα σχολών

– Ο μαθητής στη Β΄ Λυκείου πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο κατευθύνσεις: των ανθρωπιστικών και των θετικών σπουδών.

– Στη Γ΄ Λυκείου θα επιλέξει μεταξύ των: α) ανθρωπιστικών σπουδών, β) οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών σπουδών και γ) θετικών σπουδών, οι οποίες οδηγούν σε σχολές πέντε επιστημονικών πεδίων.

Τι αλλάζει στην Γ’ Λυκείου

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζει η Καθημερινή, στο αναλυτικό πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου αλλάζουν τα εξής:

– Αφαιρείται το δίωρο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, που είναι μάθημα γενικής παιδείας και διδάσκεται σε όλους τους μαθητές.

– Οι ώρες της Γυμναστικής (εύλογα για όλους τους μαθητές) από μία γίνονται δύο.

– Προστίθεται ως μάθημα επιλογής το Σχέδιο και τα Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά για όσους επιλέξουν να εισαχθούν σε τμήματα που απαιτούν την εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων.

– Σημαντική αλλαγή που ανατρέπει τις ισορροπίες είναι η εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής για τους μαθητές που θα επιλέξουν την ομάδα προσανατολισμού των θετικών επιστημών. Το μάθημα θα διδάσκεται 6 ώρες και όσοι μαθητές το επιλέξουν δεν θα διδάσκονται Χημεία (επίσης έχει 6 ώρες). Την Πληροφορική θα πρέπει να επιλέγουν όσοι υποψήφιοι θέλουν να διεκδικήσουν εισαγωγή σε τμήμα ΑΕΙ/ΤΕΙ Πληροφορικής και τη Χημεία εκείνοι που θέλουν να εισαχθούν σε τμήμα με βασικό μάθημα τη Χημεία.

Το καινούριο, έκτο επιστημονικό πεδίο

Ο υπουργός Παιδείας, Αν. Λοβέρδος, αλλάζει τις τεχνικές ισορροπίες του συστήματος, αφού επί της ουσίας, με την εισαγωγή της Πληροφορικής, δημιουργεί ένα έκτο επιστημονικό πεδίο, ενισχύοντας τα επιχειρήματα όσων τον κατηγορούν ότι λειτουργεί με συντεχνιακά κριτήρια, αφού στα Λύκεια υπάρχουν πλεονάζοντες καθηγητές Γυμναστικής και Πληροφορικής.

Από την άλλη, η επανεισαγωγή της Πληροφορικής στερεί από τους υποψηφίους επιλογές σπουδών, αφού τους θέτει διλήμματα μεταξύ περιζήτητων σχολών (π.χ., όπως αναφέρθηκε, μεταξύ Ιατρικής και τμημάτων Η/Υ, και μεταξύ Χημικών Μηχανικών και τμημάτων Η/Υ), ενώ απροσδιόριστο είναι το βασικό μάθημα για σχολές όπως των Πολιτικών Μηχανικών.

Τέλος, υπουργείο Παιδείας και ΑΕΙ δεν έχουν ξεκαθαρίσει σημαντικά ζητήματα για τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου, όπως σε ποια επιστημονική κατεύθυνση θα ενταχθεί καθένα από τα 450 τμήματα ΑΕΙ/ΤΕΙ και το μάθημα βαρύτητας για την εισαγωγή σε καθένα.

Χημικοί VS καθηγητών Πληροφορικής

Η κόντρα μεταξύ καθηγητών Πληροφορικής και Χημείας, που είχε ξεσπάσει πέρυσι όταν ενόψει της ψήφισης του νόμου 4186/13, η Χημεία ήταν μεταξύ των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων αλλά όχι η Πληροφορική, αναζωπυρώθηκε τώρα με την απόφαση Λοβέρδου για εισαγωγή της Πληροφορικής.

Οι χημικοί υποστηρίζουν ότι θα υποβαθμιστεί η διδασκαλία της Χημείας στη Γ΄ Λυκείου, καθώς οι περισσότεροι μαθητές θα επιλέγουν την Πληροφορική, που θεωρείται ευκολότερο μάθημα

Ενδεικτικά, μετά την πληροφορία για τον τελικό σχεδιασμό του υπ. Παιδείας, η Ενωση Ελλήνων Χημικών συγκάλεσε έκτακτη συνεδρίαση των αντιπροσώπων της από όλη τη χώρα, για αύριο, Κυριακή, με θέμα τον καθορισμό της στάσης του κλάδου.

Οι ενώσεις καθηγητών Πληροφορικής θεωρούν απαραίτητη την εξέταση της Πληροφορικής για την εισαγωγή στα 33 τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ οι χημικοί αντιτείνουν ότι υπάρχουν περί τα 100 τμήματα σχετικά με τη Χημεία.

Πίσω από αυτό το ιδιότυπο μπρα ντε φερ, κρύβεται ο φόβος των καθηγητών κάθε ειδικότητας μήπως δημιουργηθεί πλεόνασμα προσωπικού στα σχολεία, αλλά και μήπως μειωθεί η ζήτηση στην αγορά των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων.

Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή